Headerbild

Svar på tipsrunda 27 september 2022

2022-10-01 i Nyheter / Nyheter 2022

Svar på tipsrunda 19 - 27 september 2022

Svar på tipsrunda 19 - 27 september 2022.

På tisdagen var det sista tipsrundan med gänget för Janne Lindell. I nio år har han arrangerat och konstruerat frågor till tipsrundorna som varit på Citadellområdet och som under senare år haft uppbackning av Bangolfklubben Linjen.

I runda svängar 100 deltagare i veckan har gått de 19 tipsrundorna som arrangerats i år.
Igår var det avslutning i Puls Arena och Janne Lindell hade fixat med prisbord och en avslutande tipsrunda.
– Med tanke på vädret var det tur att det var inomhus, säger han och blickar med glädje tillbaka på åren han skapat de hälso- och folkbildande tipsrundorna för Landskronaborna.
– 2015 och 2016 var höjdaråren. Då deltog sammanlagt 400 personer och vi brukade vara 180 personer i snitt per runda. Pandemiåren var också bra. Att det nu blivit en liten tillbakagång tror jag beror på att man vill göra sånt man inte hade möjlighet under pandemin, typ resa, besöka släkt och vänner och då har vi förstås blivit lidande.

Eldsjälen Janne Lindell tänker dock även i framtiden ägna sig åt ideellt arbete.
 Jag kommer att vara kyrkovärd i Sofia Albertina kyrka och svara för lite guidningar där, berättar han.

Om det blir någon typ av tipsrundor i Landskrona nästa år vet han inte.
– Bangolfklubben har pratat om att eventuellt bilda en grupp. Problemet idag som alla föreningar brottas med är tillgången till eldsjälar, avslutar Janne Lindell innan han ger oss årets sista facit.

Sven Pettersson var på plats vid avslutningen och bjuder oss här på en film.

imagevw6tf.png