Headerbild

Svar på tipsrunda 31 maj 2022

2022-06-01 i Nyheter / Nyheter 2022

Svar på tipsrunda 7 den 31 maj 2022.

Tipsrundan tar deltagarna genom en ljuvlig omgivning.

Tisdagen bjöd på fint promenadväder runt Citadellområdet och årets sjunde tipsrunda signerad Janne Lindell och Bangolfklubben Linjen.

Pinse i København, är något speciellt. Det vet inte minst de som reste med Gammel Danskens Vänner till familiehaveerna på Frederiksberg förr om åren. Nu vankas det åter Pingst och då finns naturligtvis en Köpenhamnsfråga med på tipsrundan. När grundlades Byen?, undrade Janne och rätt svar är 1167.
– Vill ni eller läsarna klura på veckans gåta så löd den ”Vilken fågel avses i kommunistisk låsanordning?”, avslutar Janne Lindell och passar på att önska alla en fin pingsthelg.

Välkommen att delta!
Nästa tisdag är det dags igen. 14.00-17.30. Start och mål vid bangolfklubbens kiosk i Badhusparken. Medtag egen penna.

Här är veckans rätta rad!

image3ijt9.png