Erik blev klubbmästare 2019

2019-09-13 i Nyheter / Nyheter 2019

Klubbmästerskapet har avverkats och mixedsegrare blev Erik Nilsson/Kerstin Carlson. I de individuella spelet blev Erik Nilsson klubbmästare alla kategorier. Solvallafinalen vanns av Camilla Lövström.

KM-helgen inleddes med mixedspel på lördagen där Erik Nilsson / Kerstin Carlson tog guldet (165 slag). Det krävdes dock "sudden death" och på det tredje särspelshålet kunde Erik/Kerstin vinna före Kent Kirkegaard / Camilla Lövström. Bronset togs av Lennart Jonsson / Eva Dürholt (181 slag). Mixedklassen samlade i år åtta par.

Söndagens individuella spel vanns av Erik Nilsson som därmed blev klubbmästare alla kategorier. Erik spelade de fyra varven på fina 129 slag. Klubbmästare i sina respektive klasser blev:

Tuva Nilsson (FC)
Erik Nilsson (PA)
Camilla Lövström (D)
Eva Dürholt (OD)
Kent Kirkegaard (OH)

Solvallafinalen avgjordes först på bana 1 i "sudden death" där Camilla Lövström vann över Erik Nilsson.

Till Linjens KM-sida med bl a resultat