Isak tog hem segern i ÖresundsTouren

2019-08-24 i Nyheter / Nyheter 2019

Det blev Sjövikens Per-Olof Isaksson som tog hem segern i ÖresundsTouren 2019. Genom bra spel i både gruppspelet och i fortsättningsspelet kunde Isak stå som slutsegrare. Även finalmotståndaren, Stefan Eriksson, m fl bjöd upp till bra motstånd.

Glädjande var att 32 spelare (efter några återbud och några reservintagningar) stod på startlinjen kl 9.00 igår söndag och var redo att i de åtta grupperna/poolerna kvala om de 21 platserna till fortsättningsspelet.

Från Linjen var följande fyra spelare kvalificerade:
Helene Björlin, Eva Dürholt, Kent Kirkegaard och Erik Nilsson.

Helene och Eva kämpade på bra i sina grupper, men tog sig inte vidare bland de 21 spelare som gick till fortsättningsspelet och ett fjärde varv.

Kent Kirkegaard och Erik Nilsson gick vidare från gruppspelet, Erik som gruppetta och Kent som en av de fem bästa treorna. Efter det fjärde varvet fick Kent spela "bonusfinal" om 7/8-priserna. Här slog Kent Martin Lundell med siffrorna 40-42. Erik var bland de fyra bästa efter fjärde varvet och ställdes i semifinalen mot Stefan Eriksson, Kulladal. Här var Stefan starkast och vann med 30-34. I matchen om tredjepriset ställdes Erik mot Peter Ericsson, Olofström (som även han förlorade sin semi mot Per-Olof Isaksson med samma siffror). I en ruggigt välspelad "bronsmatch" kunde Peter säkra tredjeplatsen med siffrorna 27-30.

Tävlingsreslutaten från tourfinalen i sin helhet, samt de 21 pristagarna framgår av länkarna nedan:

Gruppspelet

Slutspelet

Vi gratulerar alla pristagare och tackar samtliga finalister för en av er väl genomförd tävling!

På ÖresundsTourens vägnar tackar Bangolfklubben Linjen samtliga spelare, ledare, funktionärer, publik och andra personer som varit delaktiga i genomförandet av årets tour.

Planeringen av ÖT20 startar redan lördagen den 14/9. Har du några förslag eller andra synpunkter så för fram dessa till någon av de sex deltagande föreningarna (Hjelmsjö, Kulladal, Linjen, Malmö, Sjöviken och Staffanstorp) eller direkt till någon i tourkommittén (Jan Frederik Hansen, Johan Kessels och Rickard Åkesson).

Det finns också utrymme för fler klubbar att engagera sig i toursamarbetet, som en av tourföreningarna eller på annat sätt. Varmt välkommen med er intresseanmälan!

Kontaktuppgifter, ÖresundsTouren

/Andreas