GoFaR för barn & ungdom

Vi erbjuder bangolf inom GoFaR (Gemensamt ordnad Fysisk aktivitet på Recept)

Bangolfklubben Linjen är en av ca 15 föreningar i Landskrona som erbjuder GoFaR-verksamhet för barn och ungdomar. Du som har haft kontakt med elevhälsan på din grundskola/gymnasieskola och fått ett GoFaR-recept på bangolf är välkommen till oss i BGK Linjen och träna/spela bangolf i grupp eller individuellt tillsammans med en tränare/handledare.

Du som får ett recept på tre månader får träna gratis under denna perioden.

Bangolf, eller minigolf som det också kallas, är en kul och enkel sport att börja med. Det krävs ingen förkunskap eller dyr utrustning som nybörjare. Vi tränar tillsammans på onsdagar kl 17-18, och på andra tider i veckan efter överenskommelse. Våra tre banor (2 x 18 inomhus och 1 x 18 utomhus) är öppna för träning och spontanspel ca 350 dagar om året.

Vi anpassar träningen till dina förutsättningar, förväntningar och önskemål!

Vi ser gärna att du spelar i gymnastikskor/sandaler utomhus och kom ihåg att ta med inomhusskor/gymnastikskor att byta om till när du kommer till träningen inomhus.
Du får också låna klubba och bollar av oss.

Välkommen att ta kontakt med oss för mer info.

Kontaktperson:
Andreas Feuk, certifierad FaR-ledare/ungdomsansvarig
070-631 74 98, andreas@linjen.nu

Varmt välkommen till Bangolfklubben Linjen och att prova på bangolf/minigolf!